2011年8月7日日曜日

ソウル旅・2011夏① Seoul Trip・2011 Aug①

やってきました。韓国。
3月予定が大幅にずれ、ついに今回実現。
どれほどソウルに来たかったことか・・・。
念願叶った旅です。
友達に甘え、家に泊めてもらうことに。

空港からバスで郊外の街へ。
無事に友達にも会えました。
この町に来るのも2年以上ぶり。
台風が心配だけど、友達に会えればよし。です。

Finally I came to Seoul!It's been 2years to visit here.I was about to be here on March, but all were canceled because of that great earthquake in Japan.I desired to visit Seoul to meet my friends and for shopping so long.I'm so happy to arrive.Thanks to Jiyoun, I could be in her place.I completely depended on her and would stay her place for few days.It was really heartwarmig thing.I was worried about typhoon which was coming though, everything will be OK if I could see my friends here.

友達家族と、夕食に。
初めてのデジカルビです。豚肉の焼肉。

ハサミで切って、野菜で巻いて。
口に入れたら、チンチャ マシッソ!(ほんとに、おいしい!)
ビールによく合う。
かなり食べました。

We went to BBQ restaurant and had Deji Karubi, pork BBQ.It was the first time to try them.Cut with a scissors, roll with leaf vegetables and just put into my mouth.It was ''Chincha Massiso!'' means really yummy in Korean.Nice with a glass of beer.We had a lot!
夜はひとり明洞(ミョンドン)へ。
化粧品を買い込みました。

お店の前で、
モデルらしき韓流イケメン3名。
ちなみに、私の好みは真ん中(笑)


I went to Myongdong alone at night for shopping.All shops will be opened late at night everyday and it really safe even at night.I bought many favorite cosmetics.Then I saw these three Korean handsomes.I guess they are model of this shop.Additionally, I like the middle one.LOL

2 件のコメント:

naoya さんのコメント...

おっ、韓国行ってきたんだ。
いいねえ。
しかもお友達の家に泊めてもらっちゃうなんてディープな旅行になったんだね。

韓国と言えば、焼肉だよね。
なぜか韓国だと牛より豚のほうがおいしく感じるよね。
僕もまだ韓国旅行して1か月しか経ってないけれどまた行きたいもん。

ところで、最後の英文のLOLって何??

CHIKA さんのコメント...

>naoya
やっと行ってきたよ~!
念願叶いました。
今回は叶えてもらった感、強いです。

そうそう、豚肉おいしいねぇ。
不思議。
私も、もう韓国行きたいよ。(笑)

LOLとはLaugh out loudの略で
(笑)の英語版です(^^)y