2011年8月18日木曜日

あたらしい宝物 New tresures

「物欲がない」という会社の先輩。
少し、爪の垢を煎じて飲んだ方がいいかも・・・
というくらい、現在、物欲のかたまりの私。

ほしいほしいと思っていた包丁をついに買いました。
先日の料理教室で使ってから、忘れられず。
そういえば、料理家の友達も愛用していた。
購入者の評判もいいし。

海外でも人気のモデル。
オーストラリアでもよく見かけました。
長年の想いがこみ上げまして、
・・・・買うなら今でしょう。

野菜切りたい。
いつデビューさせようか。
楽しみです。

My senior coworker says she doesn't have not much passion for shopping these days.I felt I should be respect of hermind really.Compare to her, I'm full of love of possession.It's in proportion how much I worked.

Yeah,I finally bot these knives as photos.They are very famous brand all over the world.specially for chef people.I've been in love these for long years and I really liked it since I tried it when I joined one cooking class few weeks ago.One of my friend who works as cooking writer and editor has it.Also, many customer who bought this were very happy to get on the web shop.I remember that these were popular in Australia and often saw them in kitchen stuff shops.There were enough reasons to buy them for myself.Now was the time to make them mine!

I'd like to slice and cut many veges.When will it be the first day to use these?I'm so exited to do it soon!




2 件のコメント:

詩織。 さんのコメント...

最近わたしも10年ぶりくらいに包丁購入。

これは、もこみちがZIPのモコズキッチンで使ってるやつだいね。

わたしが包丁買いに行った時もこれ置いてあったけど ちょっとわたしには重たかったの。

でもこのヴィジュアル、すんごいおしゃれだしプロの料理人がよく買うってお店のひとが言ってた。

物欲の矛先が台所用品なところが好感度大!

CHIKA さんのコメント...

>詩織。さん
私は初包丁だよ。
最初だったので奮発しました。

そもそも一目ぼれだったけど、
試しに使った感触で2度ぼれ。
やっと手に入れた~

ほかにも台所系でほしいものあるんだよね。
ちまちま買って披露します。