2011年8月12日金曜日

韓国料理パーティ Korean party at home

昨日韓国から戻り、
今日は友達の家で韓国料理を食べている私。
私の健康食でもある韓国料理。
たまには友達にごちそうしてあげよう、と近所の友達宅へ。

3種のナムルを作り、普段使っている韓国の調味料や
旅先で購入したトッポッキなども。(トッポキ…細長いお餅)
もちろん食器も持ち込みです。
今回はソウルで買い足した箸置きが新作。
かわいいグリーンの陶磁器製。
まだ1歳にならない息子がいて、
なかなか外食ができないと嘆いていたので、
今回の韓国料理会に大喜びしてくれました。

またいつか開催してあげようと思います。

*かわいい息子。わたしのではないけど…。(苦笑)

I came back home from Korea yesterday and have had Korean meal today at friend's place.Korean meals are one of my favorite things.I offered my friend it and visited her new house.

I cooked three kinds of Namul, which is marinade vegetable with salt, garlic and sesame oil.I brought other Korean cooking seasoning stuff, bowls and chopsticks and so on.The latest ones are light green chopstick pillow which was designed by and made in Korea.So cute colour and I bought it in Seoul.

I made Bibimpa which is rice bowl with namul and BBQ.Also, I cooked Toppoki which is long rice cake with spicy and sweet sauce.

As my friend has a baby boy who's 8 monthes years old, she can't go out that easily yet.So, she was so delighted at my offer and story of my travel in Seoul.I'm thinking that I will have it next time again.

*With my friend's baby boy.So cute!Sorry for that he is not mine!

2 件のコメント:

naoya さんのコメント...

おいしそうだね。
韓国料理にはごま油は欠かせないよね。

僕の家もChicaのご近所さんだったら韓国料理パーティ頻繁に開催してもらうのになあ。

この前ソウルに行った時も、カートに大量に食料品を買い込んでいる日本人観光客をたくさん見たよ。
あれ、どうやって持って帰るんだろう?って他人事ながら心配になっちゃったよ。

CHIKA さんのコメント...

>naoya
そうそう、近所だと召集されますよ(笑)
材料費くれたら作る、とか宣誓しそう。

私もソウルから持ち帰りたいものいっぱいあったよ。いま、限りなく軽い大きなスーツケースを探しています(^^y