2011年8月10日水曜日

ソウル旅・2011夏④ Seoul Trip・2011 Aug④

◆朝食レポ◆Breakfast column

2年以上ぶりに訪れたソウルの街。
パン屋が増えた。カフェが増えた。
おいしそうでおしゃれなお店が多い!

今朝の朝食は、ソウルではまったコーヒーパン。
(韓国ではコーピーバンと言ってみて。)
ふわふわでほんのり甘く、バターの香りも。

*滞在中2回食べ、帰国日に空港で5個買って帰りました。

It's been over two years to visite Seoul.Then I noticed many bread shops has been opened and cafes are increased so much!They looked very nice and delicious.

I liked this brown bread which name is coffee bun.It's fluffy, gently sweet and has flavour of butter.

*During my staying, I had this twice for breakfast and bought 5 coffee buns in the airport when I went back to home.

◆昼食レポ・神仙ソルロンタン◆Lunch report
私の大好きな韓国料理のひとつ。ソルロンタン。
牛骨とか内臓とかを長時間煮込んだスープ。
コクがあっておいしいんです。

今回はチェーン店の「神仙ソルロンタン」へ。
テーブルには食べ放題のキムチが備え付け。
はさみでちょきちょきして食べます。
これがとてもおいしくて、何回もおかわりしました。

One of my favorite Korean food is Solrontang which is long cooked beef soup.It's really tasty.I went to one of chain restaurants Jinseng Solrontang.All tables has Kimchi which is Korean spicy pickles.As you can eat them as much as you want and I had again and again.

◆韓流フレンズ!◆K-friends!

仕事の都合でソウルに来ていた友達チョルオとまた会えました。
今回は彼の友達同伴で。(メガネの彼、ソンビン)
3人でお茶して、おしゃべりして楽しかった~。
新しい友達を作れてありがたい時間でした。

ふたりは職場のTV局で出会ったそう。
チョルオは最近退職し、
9月からタイのバンコクで韓国語の教師になるんだとか。
新しい1歩を踏み出したので、顔も晴れ晴れ。
次はバンコクで会えるかもね(笑)

ソンビンは英語の勉強をしようと思ったそうです。
今度は私も韓国語を覚えておきたい!

I could see my friend Chouho again in the city.He took his friend Seong Been this time and introduced me.We enjoyed talking in cafe and it was so fun!New friend is wonderful thing to me.Thanks Cholho and Seong Been.

They met in the broadcasting company where they work.Cholho recently resigned it and is planing to go to Thailand as a Korean teacher.After deep concerning, he made up his mind to proceed and now he looked very happy to be in the next step.We might be able to meet up Thailand one day!

Seong Been felt he want to learn English more after we talked in cafe.I have to get more Korean language next visiting.



◆光化門に立つ◆Be in Kwanggamun
この場所こそ、私の訪れたかったロケ地。
『IRISアイリス』のロケ地です。
ドラマで知った場所で、一度来たいと思ってました。

This is where I really wanted to visit.Here was used for filming Korean drama ''IRIS'' and I knew here because of it.



街のど真ん中に大きな像と、広い広場。
後ろには「光化門」が構え、山が見えたり、
噴水があったりして、市民の憩いの場所って感じです。

There is a huge statue and wide open space in the centre of city area.I could see the gate of Kwanggamun and mountains at the back.Also, there was fountains and it seemed to be relaxing place for citizens.

◆最後の夕食◆The last dinner in Seoul
今回の旅のラストを飾るのは、やっぱり友達。
ヒュンもシドニーの語学学校で一緒で、
彼のイトコも来る予定だったのですが、
残念ながら彼女は仕事で来れず。

彼には4年ほど前に、彼の留学していたセブ島(フィリピン)で
会って以来。元気そうで安心しました。

もともと私が有機野菜や無添加食品の販売企業に
勤めていたことを覚えていたようで
私が好きそうなオーガニック系韓国料理店へ。

たしか料理の名前はチョングッチャン。
熟成させた大豆をつかったチゲです。
麦飯といっしょに食べて、おいしかった~!

ヒュンには重いスーツケースを持たせ、
バス停まで送らせる、暴挙に出てしまったけど
笑顔で見送ってくれました。

次回はおごるからね。わたしが。
歯科医師になったらパーティだ!

The last moment in this trip is definitely a friend.We were also students in the same language school in Australia.Actually his cousin was about to join us though, unfortunately she could not necause of her work.

It's been over four years to see him and the last meet was Cebu Is. in Philipines where he was leaning at University.I felt very happy to see that he was fine.

He remebered that I used to work at Organic products company before and picked one nice Organic Korean restaurant.Well, the meal was Chonggukchan maybe.It was cooked with well fermented soy beans.Taste was nice with wheat rice!

I felt sorry for him as I let him carry my heavy luggage in stairs and me take to the bus stop to the airport.He sent me with gentle smile as usual.Thanks Hyun and I will shout you next time and let's have a party when you became the dentist which you hope!

2 件のコメント:

naoya さんのコメント...

行くたびに、おしゃれなパン屋とカフェが次々オープンしてるよね。
それにしてもカフェはかなり強気な価格設定で日本より高いぐらいじゃない?

「韓定食」味わったんだあ。いいなあ。
僕も一度は食べてみたいって思うんだけれど、韓国って滞在が短いのに、食べたいものが多すぎてなかなか「韓定食」までたどり着けないんだよね。

いい友達に巡り合えてよかったね。
ほんと異国の友だちは財産だよね。

CHIKA さんのコメント...

>naoya
そうそう。かなり攻撃的な価格でした。
でもどこも混んでいた!

「韓定食」はお勧めだよ~!
風情もあるし、栄養バランスもいいし、
是非是非たべてみて。

私の財産なんか友達くらいだよ~(^^)
ありがたい話だけどね!