2011年5月9日月曜日

母の味 my favorite mom's dish

ゴールデンウィーク明けの月曜日の電車はひどく混んでました。
疲れました。
でもこの疲れは電車のせいではなく、
たぶん、6日目の仕事だから。
そんな体にムチ打って、お弁当作りに精を出しました。
そう、今日はあのお弁当箱のデビュー日。
絶対に鶏そぼろのご飯にすると決めてました。
彩りもきれいだし、
私は「うちの鶏そぼろご飯」が大好きだから。

母親の味は濃いめですが、私は一番おいしいと思っている。
その味を受け継いでいるので『濃いめ』味付けです。
お弁当にするとさらにおいしいの。
砂糖をきび糖(粗糖)にしたら、卵が茶色に!
見た目いまいちだけど、お昼はとってもHAPPYでした。
仕事仲間も『駅弁みたーい』と興味津々でした。

待ちわびた休日が明日。
部屋の掃除や2週間ぶりのジム、と
色気のない予定が詰まってますが、やりたいことなのでよし。
やりたいこと全部やらないと・・・・忙しい。

Golden week has gone!It's 3days continuous national holidays and weekend.Japanese call this the golden week as it's wonderfuly long holidays on calender.It doesn't matter for workers on sales and hospitality workers.Also for me, too.I took one day off for the party and worked all days.Therefore, I felt very tired and busy train was horrably uncomfortable.

Today, it was a debut day for my new wooden lunch box!I've decided what I will make for this day.I made Tori-Soboro gohan which is minced chiken cooked with suger and soy sauce on the rice.Also, adding sweet fried egg.This is one of my favorite dish mom cooks.It's a bit strong taste though,I feel this is the best.As I take over it from mom, my dish has strong taste,too.But, it's nice for lunch box.My special lunch was done colourfully and nicely.

My workmates were impressed and said it was like shops' one.I was very happy to have it and great lunch box gives me more special lunch time.

@It's my day off tomorrow.I have a lot of things to do such as cleaning room and going pool and so on.It's not special though, everything I should do.So, it will be great if I did them all!

0 件のコメント: