2011年5月30日月曜日

怠惰ホリデー Lazy holidays

早くも日本は梅雨入り。
しかも台風まできた・・・。
まだ5月なのに。

私の派遣仕事終了とともに始まった悪天候。
おかげで1週間以上のホリデーを
お出かけすることなく、在宅でTVとお友達。
適当にジム。
雨のおかげでやる気ゼロどころかマイナスです。
今日は休みだった妹と、万年ホリデーの父と
3人でラーメン食べに行きました。
大好きなとんこつラーメン。
デパートの九州物産展です。

昔住んでいた、福岡の大好きな味。
お父さん、ごちそうさまでした。

明日は派遣友達と新宿・新大久保に出没!

Rainy season has already started!In addition, typhoon passed all over Japan.It's on May yet....

It's been bad weather since my contract job was over.So, I kept being at home and watching TV and Korean DVDs.Sometimes going to gym to join some lessons.Being lazy and good friends with TV.No energy and passion to do anything because of continuous raining.

I went out to have noodle lunch with my sister and dad today.This is called Tonkotsu ramen which is noodle soup made by pork bones.I like this the best.This kind of noodle soup is famous in western Island Kyushu area, Fukuoka city where our family used to live when I was a kid.Therefore, it's memorial and favorite taste for all of us.It was father's shout.Thanks dad!

I will appear in Shinjuku, Shinokubo where is called Korean town.

2 件のコメント:

naoya さんのコメント...

GWも土曜日も返上して働いてきたから
しばらくはゆっくりして体力と気力の回復に
あてないとね。

僕はあんまりラーメン好きじゃないから、
せっかく福岡に住んでいるのにほとんど食べたことないんだ。

面をすすると、なぜかむせちゃうから
パスタみたいに食べないといけないから
気が乗らないんだよね。

新大久保って言ったら韓国料理?
またブログのアップ楽しみにしてるね。

CHIKA さんのコメント...

>naoya
え?ラーメン行かないのぉ???
ラーメン天国なのに。福岡。
私はとんこつラーメン(細麺指定)が好きなので、ほかの種類はあまり食べません。太いのが苦手。

新大久保のランチ記録、本日更新しました。ごはんおいしかったよ~。