2009年4月11日土曜日

失業写真

Like a graduation day!いつもの通勤路で、同僚との1枚。
そう、私たち昨日で失業しました!
でもそれはまったく暗くなくて。まるで「卒業の日」。
働き始めてちょうど2年と4ヶ月。
長きにわたる今の職場をついに離れる日に。

桜の散り始めた中、朝の9時からアイス食べて3人で通勤。
(会社の人がおごってくれた。)
いい大人がアイス食べながら桜並木を歩く・・・。
その朝の風景は「笑い」のみ。

金曜日が休日の人からは先に挨拶をいただいていて。
退職当日は、すでに辞めていったパートさんからも
「おつかれさま」のメール。
たくさんの贈り物もいただきました。
終礼では大きな花束とたくさんのプレゼント。
いつもより多くの人からの言葉ももらいました。

◆This photo was taken in the usual street on the to office with my colleague.We just LOST the job April 10th!However, it's totally happy feelings now and then it was like a graduation ceremony for us.I kept working here for 2 years and half with some stressness and feelings that I wanted to quit it.But I didn't do it for my other nice collegues.It was the only reason to keep doing it probably.Ofcourse, we never ever expected to be told our contaract would be over and never be extended.We lost energy to work hard to hear that for a while but soon we recovered and did our best until the very last day.

We were given very warm words such as '' You did so well and are woderful person.So you'll be able to work more nicely anywhere.The office will realise that how much you were important exsistance for hereself!''' Even old collegues sent me some messeges to my mob to make me fine.Also I received many farwell presents. Losing job is very sad thing, but I knew how much I was loved and saw who's good and reliable and so on.I feel that all things are happened to let me teach the job life and relatipnships with people around me.

泣いてる同僚や、いろいろ思い出したら涙が止まらなかった。
何度も辞めようと思ったし、つらい瞬間もたくさんあったけど
仲間のおかげでここまでやってこれたし。
がんばったこの時間は必ずいつか何かの糧になる、
そしてまた新しく、進歩した自分で働けるんじゃないかな、と思ってます。
こうして大好きな人たちと温かい言葉に囲まれた笑顔と涙の時間は
幸せ以外なんでもない!感謝してもしきれないです。
なんて私は幸せなんだろう!って。

私はみんなに何を残せたかな、と考えてしまうけど、
来週になって、いつもより静かで寂しいな、と思ってもらえたら
わたしはそれでいい。


◆When I received some bunch of flowers, which are so cute and blight yellow, I couldn't stop cry ing to say something to show so much thanks to my coworkers with recalling hard days.I accept myself who did my best and I believe that this experience will be far greater power of life from now.The moment filled with warm words and happy tears were unforgetable and then I could not express how much I thank to all. I'll be happy if they'll missing my small-talkig and noisy voice from next week.

I still remenber that one collegue told me like this. ''Working here is over, but our friendship will continue after this! OK?'' It was so touching!Thank you soooooooo much!I was very happy to be here!

「仕事は終わっても、
私たちは終わらないから!」
そう言ってくれた友達の言葉が
胸に響いてます。

みんなありがとう!

ほんとに感謝してます。

3 件のコメント:

naoya さんのコメント...

まずはお疲れさまでした。仕事しんどうだったのがブログからでもうかがい知れたよ。

経験って人生においてどこで役に立つかわからないし、決して無駄にはならないからね。

素敵な仲間にも出会えてよかったね。ほんとうらやましいなっ。

エツ さんのコメント...

お疲れさん、チカちゃん。

失業写真って、なかなかゴロがいいね。って言っていいのか?

チカがどうであれ、どんな状況にいてもチカはチカ。

チカのこれからに素敵なことがさらにいっぱいあることを願って、ドイツから応援してるよ。

早く遊びに来てね!!

CHIKA さんのコメント...

コメントどうもありがとう。
すっきりしてます。
これも会社の仲良しさんや
友達や家族のおかげ。
もちろん、頻繁にブログを見てくれてる
みんなのお・か・げ!

私ひとりじゃなし得ないのです。
こんな明るい失業写真、ないでしょ!?

しばらくのんびりしますが腐らず、
充電します。
でも早めに仕事したい!