2010年1月16日土曜日

新年の会

新年早々、お隣の家の雨どいに車をぶつけ破損。
でも偶然mixiで再会した同級生が助けてくれました。
嗚呼ありがたし。

現在リフォームなどを手掛ける会社の社長をしてるM川氏。
15年以上ぶりでしたが、お互いあまり変わってなくておもしろかった。
仕事中だから話す時間があまりなかったけど、またゆっくり会いたい。

小・中学時代の同級生は自分で経営している人が結構いて、
そういう友達に会うたびに神々しいオーラみたいなのを感じます。
いい勉強になります。

◆I just broke the pipe of a neighbour's car park in the new years day and I've been depressed as I had to fix it.But I was a lucky person as one friend who can fix it.I met him through the SNS mixi again and he finally visited and has done completely.He discounted the cost very much, he called it ''friendly specill offer'' and helped me.We were same school over 15years ago and now he has own bussiness of renovation service.It's been a 17years to see each other though, he was relly nice and grown greatly.When I saw some friends who's working well and enjoying, I learn so many things through them and will feel I have to work.


夜からは以前勤めていた会社の仲間で飲み会。
今晩のゲストは友達の旦那様。
もう辞めちゃった人、まだ勤務してる人、いろいろだけど
まだみんな一緒に働いてるような楽しい時間を過ごしました。

私の就職を心配してくれる友達。
「嫁ぐまで見届ける」という母のような友達。
嵐の写真集を説明しながら見せてくれる、友達の娘。
風邪が治ってなくて、お酒はゼロの飲み会でしたが
たくさん笑って楽しかった~。

次はいつやろうかな。

◆I had a drinking party with friends who used to work together in previous comapany.The special guest was my friend's husband.There were some who already quit the company and who were still working.But it didn't matter and we had a wonderful time and it was like we were still working together.

There are friends,
who is worry about my job hunting
who says ''I will keep seeing CHIKA until you'll get marry!''
Unfortunately I had caught a cold and still sick,therefore I had NO alcohol.But it was fun to see them again.

I have to think when is the next time and no one knows!

3 件のコメント:

匿名 さんのコメント...

お疲れ様でした。

ほんとに久しぶりに会ったけど。。。
全く変わらず、あの日の昼休みが戻ってきた感じ。。。

あ~っ!!! 楽しかったな!!!!

また、会おうね~☆

幹事お疲れ様でした。
車ぶつけちゃったの~(泣)

CHIKA さんのコメント...

>匿サマ

ほんと楽しかったです!
うるさく楽しい昼休み、でした~。

やだ~車、平気????
怪我してないのは何よりだけど
ショックだよね、それ・・・(><)

kinue さんのコメント...

そーそー、ホント昼休みが戻ってきた感じだったね!
うちのダンナも温かく迎えてくれて、皆様ホントありがとうございました!
ダンナもみんなに会えてすごーく楽しかったって言ってたよ!
また、絶対、みんなで会いましょう★