2009年7月3日金曜日

EU★Days⑨


電車に乗って、ハンブルクから北へ電車で40分。
リューベック空港へ。
ここから一度フランクフルト・ハーン空港(ドイツ国内)へ飛び
その後バスに乗り換えて約2時間。
友達の住むルクセンブルクへ向かいます。
今回、一番の挑戦。
行ったことのないところはいつも緊張します。

飛行機の搭乗待合室はまるで簡易テント・・・。
格安航空会社ライアンエアーは往復70ユーロ(約9500円)
早い時期に買うとこの半額くらいで買えます。
いろいろ制約もありますが、安さには変えられない!
バスも事前に予約したのでかなり安く購入できました。
友達のアドバイスでコストを抑えられ大助かり。
リューベック空港もガイドに載っていないので
エツコの助けなしには無理でした・・・。

◆After being on the train for 40min. from Hamburg, I safely arrived at Lubeck Airport.Once I'll fly to Frankfrt-hann Airport and then I'll get a bus to Luxemburg.This trip is the highlight and a big challenging for me!I was very nervous until this day as it was the very first travel to visit and to use all these transportation.The place where there were bording gates was made with strong cloth and it lookes very easy and simple place and it seemed to be not strong building.The Ryan Air is called cheapest airline around EU and it costed around 70euro as a return.Although there are some requirements to board, cheap is the most prefarable matter to tarvel and this way my friend advised was greatest way!

※Ryan Air ライアンエアー※
アイルランドの格安航空会社。
フランクフルト・ハーン空港からヨーロッパ各地を網羅してます。
格安で移動したい人にオススメ!


無事に到着し、
バス停に友達の彼ロレンツォ(Lorenzo)が迎えにきてくれました。
家でお手製のパスタをご馳走になり、ソファで昼寝。
いろいろ彼は気を使ってくれて頭が下がりました。
その後、仕事を終えた友達ロベルタ(Roberta)にも会えて、ほっと一安心。
今日から3泊、ロベルタとその彼ロレンツォの暮らす家にお世話になります。
じつは私たち、4年ぶりの再会。
シドニー留学時代の語学学校仲間。
やっと再会の約束を果たすことができました。

◆I got to the city without any troble and could see my friend's boy friend Lorenzo.He took me his place and cooked pasta lunch for me!After that my friend Roberta finished her work and I finally could see her again!It's been 4years since we said good-bye.Yeah, we've been friends since we were students of language school in Sydney.We finally made our promise true to see each other again.It was just amazing day!

1 件のコメント:

naoya さんのコメント...

ヨーロッパってライアンエアだけじゃなくて、ほんと格安エアラインたくさんあるよね。
僕も3年前にイタリアとか旅行した時に、鉄道より速くて安いなんてって思ったよ。

確かに、ローコストエアラインって主要な空港じゃないことが多いけれど、安さには代えられないよね。