2011年2月28日月曜日

寒い日の昼は Lunch for winter day

くどいものが食べたい時がある。
食べたいとせがまれる時もある。

先週TVで見た、簡単キッシュをランチに作りました。
台は冷凍のパイ生地、具はほうれん草とチーズとベーコン。
流し込むのは生クリームに牛乳、たまご。
まあ、高カロリー食材のオンパレードです。
わかっているけど、やめられない類。
しょうがない、現代人だから(涙)

小雪混じる天気の中で買い物にいったので、焼きあがりは感動。
在宅者3名で美味しく頂きました。

Sometimes feel that we want to have something heavy and rich taste like put cheese and cream and so on.

I just saw cooking show about Quiche with spinach, cheese and becon.Its base is frozen pie sheet.Fillings are those three and fresh cream and eggs.Obviously, it's high calorie and rich in fat.I know that, but can't stop eating.Because we are people of today.We know many taste and foods!

I went to supermarket to get some for making under raining and snowing.Therefore,when it has been completely baked, it was exciting.We three enjoyed it for today's lunch.Ofcourse with some kind of veges to keep balance!

2 件のコメント:

KUWA さんのコメント...

きゃ~~☆
おいしそうですね!!

家族にリクエストされる位お料理上手なんですね♪♪

私も新居ではオーブンが付くので、色々とレパートリーを増やしていきたいと思います!

私って渋い料理ばっかりなので(笑)、是非、こんなオサレな料理を教えて欲しいです・・・

CHIKA さんのコメント...

>KUWAさん
くどいもの多いよ。
私のレパートリー(笑)

オーブンは便利なので是非いっぱい使ってね。新居完成の折には料理教室ごっこしましょう。そのあとの食事がたのしみだす。