2011年9月12日月曜日

働くこと。学ぶこと。 Working and learnings

みんな、しましま~。
しかも偶然。

北京オフィスの教育関係の担当者さん、と
一緒に働いてる先輩同僚。
「合わせてきたんですか?」と何度かまわりに聞かれた(笑)

終日会社の研修の手伝いで、大宮に出張勤務。
講師が中国から来たオーストラリア人とアメリカ人。
一日英語でしたが、いろいろ勉強になりました。

We are all in stripes!It's coincident!The lady in the middle is a staff came from China and the right is my cowork in current office.Some people asked us if it's on purpose!

I had a work in other city and joined it to support.It's traing program and it was hold in English whole day.Lecturers are Australian and American from China, and they are very proffessional and fun people.I really enjoyed the training lecture.

ひとり欠席したおかげで(?)、夜の食事会に参加させてもらえました。
立食パーティで、気配りいっぱいの先輩と比べ、
私は気の利かないほうで・・・。やや、反省。

全く異なる部署や、海外オフィスからの受講生(社員さんたち)で
いろいろ話をしている様子をみると、うちの会社は英語いるんだな、と
実感します。これぞ外資の環境なのかな。
(もともと日系だからみんな苦労してるけど。)

いろんなとこに連れ出してもらえて、良き刺激的1日でした。

As one student was absent today and I could get a right to join the buffet party at 31st floor by free.My coworker was really careful person to all and in contrast I was not....

I saw all staff were having a chat and some staff were visiting from China and Korea and felt English skill is required in this company to communicate well.Still many staff are suffering from it though.This is foreign-affiliated.

It was exciting day to see many in a day!

2 件のコメント:

naoya さんのコメント...

外国人と英語で立食パーティってかっこいいね。
それにしても英語じゃんじゃん使う環境でうらやましいなあ。

やっぱりさ、必要は大きなモチベーションになるもんね。

CHIKA さんのコメント...

>naoya
こんな環境に自分がいて、ややびっくり。
でもいい経験させてもらって、幸せです。

英語なんてこの日が一番多かったくらいだよ。普段はALL日本語。でも勉強しないといけないな、と思う事が多い職場環境です。
The 外資。