2011年4月24日日曜日

一緒にがんばろう!You are not alone!

日曜は仕事なんですが、
今日は13時出勤にしてもらって、朝から東京タワーへ。
昔の職場が被災地応援イベントをやると言うので
顔を出しに行きました。

昨日の悪天候が嘘のような晴天で、朝から気持ちがいい。
会場はたくさんの鯉のぼりで飾られていて、
元気さあふれる雰囲気です。
生産者やメーカーさんも参加しての賑やかなイベント。
すぐに先輩や同期を見つけることができました。
社長や常務にも会ったし、
突然現れた私にびっくりしてたけど、
みんな覚えていてくれてほっとしました。
(かれこれ離職して5年以上経ってるし・・・)

元上司の「ちょっと手伝ってよ~」を時間限定で引き受け、
茨城から来ている栗の加工メーカーさんのブースを手伝い
試食を配って、商品説明。
お客さんにおいしいって言われるのがうれしい。
直接売り上げに貢献できたかはわからないけど、
社長さんも笑顔で居てくれたのでよしとします。

写真は同期の友達です。
入社した時は6人だった同期はみんな辞めてしまい、残ったのは彼のみ。
今は彼の夢だった「農産部」で揉まれながらがんばってます。

辞めた身とはいえ、愛着のある会社。
忘れられないメーカーさんや生産者もいるし、
大好きな先輩や後輩も多い。
これからもずっと応援してゆきます。

いろいろ買い込んで新宿の職場へと急ぎました。

働く私。
@お手伝いした加工メーカーさんが送ってくれました。

I'm working!
@The photo when I was helping the chesnuts product company.They sent it for me.


I went to Tokyo tower before working to visite the event which was hold by the company which I used to work 5years ago.This event is supporting project for farmers and producers who had some damages by last quake. Decolated with Koibnobori, carp streamers, clear blue sky and the happy atmospher is perfect.

I donated some gift for kids in evecuees and bought some products there.I saw my friends and old boss.Then, one of my boss asked me to help one booth by chesnuts producer.I joined there and give some trial bite for costomers to introduce their taste.As it was only few hours, I'm not sure if I could help them well though, it would be OK as I could see owner's smile.

I took one photo with my old friend.We joined the company with 6,but other 5 already left and now only he keeps working.

It's been for 5years since I left this company, but still this company is precious place as my first company where I knew lots of things.I will support their event and thought for all.

0 件のコメント: