2011年4月11日月曜日

朝の誓い。 swear in the morning


今日のお弁当

・スパム&たまごのせごはん
・パプリカのトマト煮
・ちりめんくるみ
・茹でスナップえんどう

栄養バランスはほどほど。塩分多いかも。と思いながら
お弁当を作ったことに意義を感じ、『一日がんばろう』と朝誓うのです。
(ビジュアル的に特筆すべきことのないお弁当ですが、ネタがないので・・・。)

今日も平穏に終わるはずだったのに、17時に大きな地震。
職場のある38階は恐ろしく揺れました。
震度4弱とは思えない揺れ方で目が回った・・・。
結果、エレベーターが止まり、1階まで階段でおりました。

15分ひたすらおり続け、最後は膝が笑ってました。
絶対に明日筋肉痛になる。
明日くればいいけど・・・。

Today's lunch box
*Rice with spam sausage and fried egg
*Red capsicum cooked with tomato sauce
*Baby fish cooked with chesnuts(sweet!)
*Boiled green peas

As nutricious balance, it can be a little bit much salt though,I feel good that I made this from early morning.Then, swear I will do my best today!

Today was about to finish as usual, but it wasn't because of big aftershake in the evening.It was still smaller in Tokyo, but the 38th floor where I'm working had strong shake and it made us sick.The building has anti-shake stracture and quite safe, but it was fearful.Worse thing was all lifts stopped and not avairable when we were leaving office.I went to the ground floor from 38th by stairs and it took 15 minutes.Just keep going down and going down.Must come heavy muscle pain tomorrow!Hope it comes tomorrow though....

2 件のコメント:

naoya さんのコメント...

階段下りるのは登るより楽って言っても
40階近いフロアを降りたら、そりゃ膝が
笑うよね。

栄養のことはよくわからないけれど、Chicaのお弁当は彩りがいいね。
おいしそう。
確かに塩分が気になるけれど僕もスパム大好きなんだ。

沖縄行ったらスパムばっかり食べちゃうもん(笑)。

CHIKA さんのコメント...

>naoya
結局、数日筋肉痛にさいなまれました。
もう10代じゃないしね(笑)

スパムって時々無性にたべたくなるんだよね。スパムタマゴは男子も簡単にできるよ。naoyaも目指せ、弁当男子。