2011年4月24日日曜日

赤い宝石 Red jewellries


そうそう。
会社のイベントで私の大好きな生産者会、あゆみの会を発見。
事務局のMさんがなんと私を覚えていた!
(私は顔をみて数分経ってから思い出すという失態を・・・)

ここに所属している農家の「菅谷さん」が作ったいちごが私は大好き。
『おいしい』なんて言葉で表現するのが到底不可能な
美味しさと甘さと柔らかさ。
私は世界で一番おいしいイチゴだとずっと思っている。

働いていたころに菅谷さんのところに行ったことがあるけど
土作りに懸ける情熱が半端ではない。
農家のこだわりと心意気に感動した瞬間でもありました。

私の手相を見て「寿が近いな~」と言ってくれたっけ。
もう5年以上経つよ。手相の腕はだめみたい。(笑)

でもイチゴ作りの腕は超一級。
一口食べて、あまりの美味しさに吠えました。
新鮮なうちに食べないと、でも食べちゃうのもったいない!

I believe in that Japanese strawberries are the best in the world.Sweetness, softness and flavours, in any point they are wonderful.Especially, produced by Mr.Sugaya farmer are the very best of my rankings.I ate them when I was working in the organic products selling company before.It was the first time and it was strong impression as they were incredibly tasty.

I could not have them since I left company, but I got them in the event held by my previous work place.They are even sweeter and more delicious.I really enjoyed to have those red jewellries.

0 件のコメント: