2014年9月13日土曜日

Surprising Saturday!

久しぶりに韓国ドラマを見てました。
 
朝から夕方まで10話分。
時間にして8時間。
疲れましたが、充実・・・。
 
完全に油断していた日中に、チャイムを鳴らすポストマン。
書留のほかに、私宛の封筒が。
あけてみたらこれでした。
 
7月の写真の展示会にだした、
写真へのメッセージ、合計4枚。
(私は風邪をひいて倒れ、見に行けなかった展示会。)
 
2枚は私が通う写真クラスの先生と友達から。
あとの2枚は、まったく知らないおふたり。
 
心温まるコメントをもらえて、
写真展に出してよかったなと思いました。
 
ただの趣味であっても、わたしの思いが
ほんの少し、人の心に伝わったような。
そういう実感を与えてくれました。
 
9月早々に、みじめな思いをして、
それが引き金になって2週間、
少しこころが疲れておりました。
 
癒す力は、
たまには人から与えてもらってもいい。
この先は、きっと明るいよ。

I watched Korean drama whole day today.
There was 10stories and it's about 10hours.
It's been a while to enjoy watching dramas such long hours in the weekend.
Ofcourse it was tired but actually it was a kind of fulfillment.
 
When I was totally empty infront of TV at sofa,
postman suddenly chimed to deliver some lettes.
There was a letter for me and it was this on the photo.
 
They are messages for my photo which I was applied the exhibition in July.
I missed to see because of my cold then.
 
I received four letters today.
Two from my photograph teacher and friend.
Other two from someone I don't know.
They made me very happy and I felt it was good to applied it.
I simply felt I could touch their hearts with my thought. 
Photos are just hobby though, still there is a meaning to do.
 
In the begining of Sep, I soon felt some miserable feeling as a working woman and it kept suffering for few weeks.It never means that I didn't update here.Simply, I was tired from something I had.
 
It's totally fine when I will be given something heal me like this.
Tomorrow must be bright when I got over it!

2 件のコメント:

naoya さんのコメント...

韓流ドラマって最初の数話はダラダラしてて
「何だこれ?」って思っているうちに気が付いたらはまっちゃってること
多いよね。

展示会のコメントうれしいね。
やっぱり自分が発信したものへの感想って
相手に届いてるって意味だもんね。

CHIKA さんのコメント...

>naoya
そう、3話目からが本番。
そして一番面白いのは最終話の1つ前。(笑)

明日はひさしぶりのカメラクラスです。
それを終えたら、韓国でーす!