2014年9月26日金曜日

Great Seoul チェゴ・ソウル


禁断症状を緩和すべく、日本を出ました。
1年半ぶりの海外。
とりあえずご近所へ。

妹とソウルに行って来ました。
妹は年に数回ソウルに行くので、
街や地下鉄にとても詳しい。
そのため、私は何も考えず、ついていくだけ。
久しぶりに楽な旅をしました。
たまにはこういうのもいい。
 
わたしの大好きな市場に寄り道。
妹は来たことがなかったそうで。
 
大好きなものを食べ、ほしいものを買う。
ここで食べる緑豆チヂミが大好き。
今回は野菜のビビンパも食べてきました。
 
私は市場で働く人の姿を見るのが好き。
日本ではほとんど見られない市場が
市内にたくさんあるもの、韓国の魅力。

I used to visit oversea few times in a year before.
I had not been to anywhere overseas these 1 and half year.
To kill my stress which piled and escaped from Japan!
 
I visited Seoul with my sister for few days.
She visits there often and knows transport and the city very much.
Therefore, I did nothing and just followed her everywhere we go.
It's been a long time to have such relaxing travel without detail organizing.
It's actually good sometimes to me.
 
I poped in my favorite market where my sister's never been to.
Then we enjoyed green beans pancake and vetable rice bowl.
 
I love visiting markets and seeing those working people.
We hardly see these kind of place in Japan now.
I'd say it's one of attraction of Korea.
今回は、ソウルにいる友達にも会い、食事をしてきました。
シドニーの語学学校時代からの友達のひとり。
 
ごちそうになった韓牛が、ものすごくおいしかった。
(韓牛=韓国の国産牛)
会ったのは数年ぶりだったけど、お互い元気で何より。
食事して、お茶してあっという間でしたが、
たのしかったし、相変わらずの紳士ぶりに、妹が感動してました(笑)
次は日本に来てほしいな、と思っています。
 
I met my friend in Seoul and enjoyed dinner.
He is one of friends whom I met a language school in Sydney, Australia.
 
Korean beef he treated us was amazingly delicious!
It's been few yearas to see him again, but we could know we've been fine and were happy to see each other.
 
Not to mention, it was enjoyable so much and my sister was very inpressed that he was truly gentleman.I do hope he is visiting Japan next time! 
 


2 件のコメント:

naoya さんのコメント...

おー。海外行っていたんだね。
海外旅行好きなChicaが1年以上海外行かないなんて考えられないけれどね(笑)。

シドニーの時のお友だちと会えてよかったね。
僕も最近、シドニー時代の韓国人の友だちからメールも来たから遊びに行こうかなって計画中。

福岡からだと1時間で着いちゃうから東京より近いんだよね。

韓国と言えば、牛より鶏や豚かなって思って食べたことなかったなあ。
今度行く機会があったら食べてみようっと。

CHIKA さんのコメント...

>naoya
そうです、本当にひさしぶりに
パスポートを使いました!
いまは撮影旅行に出たくて仕方ない。

現地の友達との再会は、旅が格別になるよね。
妹は会うのが2度目なので楽しんでました。

韓国のタッカンマリ、最高だよ。
食べたら絶対にはまります。