2009年2月11日水曜日

「ふぐ」との再会。

久しぶりにふぐに会いました。
そして初めて外でふぐを食べました。
2月9日はふぐの日で、お店は今週は割引キャンペーン中。
お得でおいしい一夜。
妹の相方も参加して、
騒ぐだけ騒いで店を後にしました。

うちの家族は「食べる」結束が強い。
共通の趣味だから。だと思う。

◆We Japanese love eating blobefish.It's poisonous but there are quarified chef always, so you don't need to worry about it.We eat them many kinds of way such as sashimi row fish, fried and boiled and so on.They are usually expensive but this restaurant had special offer, so it was possible to have with our family.Sharing the same meals with make us better relation among our family as we strongly love eating and it's our common favorite activities.

てっさ sashimi row fish

1 件のコメント:

匿名 さんのコメント...

「食べる」を通じて家族が団結できるのはうらやましいなっ。
家族と離れて暮らしてみて家族の大切さを実感するよ。もうちょっとエアチケットが安ければもっと頻繁に帰れるんだけれど、ソウルの方が近いし、チケットも安いってなったら実家への足が遠のくよね。

ふぐいいな。僕もここ数年食べてないなあ。