2009年1月4日日曜日

胃袋休憩。

今日で正月休みも終了。
お正月ボケと食べて飲んだ胃袋を休めるべく
本日のランチは野菜とソーセージのポトフ。
野菜がとてもおいしい。

体は「会社に行きたくな~い」病。
でもがんばらねば。
と言い聞かせながら、食後にプリンを食べてました。
野菜中心のランチにした意味なし。。。

◆rest for hard working stomach◆

New year holiday is nearly over and I'll back to the office tomorrow!I had a lot of food and alchohol during hoidays and I needed take a rest for my stomach!I cooked stew with veges and sausages with chiken stock for lunch today.Gentle flavor is nice to your toungue and stomach.

I've already been sick of that I don't want to go to work, but I have to do!I just let me understand it and was eating sweet pudding. I ruined the healthy vege lunch as I had it!

2 件のコメント:

匿名 さんのコメント...

あはは、チカらしい年末新年のお食事。
素敵なお食事ばかりで羨ましい。。。
あたしも、そう、食べ過ぎた。
今日はそんな体を休めにサウナへ。。。
でもその後ご飯しっかり食べちゃった。断食ならず、あはは。

匿名 さんのコメント...

ポトフって簡単だから僕もよく作るよ。
野菜たくさん摂取できるもんね。あとはキムチ鍋。
最近、食欲があまりにもすごくてがまんできないから、せめて野菜を大量に摂ってしのごうという作戦・・・。
なかなかうまくいかないけどね。

甘いものをガマンするとイライラしない?
というわけで、他人に危害を加えちゃうぐらいだったら自らの体重増加を犠牲にして、甘いもの食べちゃいます(笑)。